Bestemmingen
Inspiratie opdoen
  • Met wie op reis?
  • Welke activiteiten?
  • Welke periode?
  • Wat voor een soort reis?
Covid-19 Evaneos informeert

Covid-19: Evaneos informeert

Nu de wereld te maken heeft met een ongekende uitbraak van COVID-19 (coronavirus) worden alle Evaneos-teams gemobiliseerd en geïnformeerd om reizigers en lokale reisbureaus te ondersteunen.

Evaneos LogoEvaneos LogoEvaneos LogoEvaneos Logo

13 mei 2020 - 14:00


Beste reizigers,


In deze onzekere tijden willen wij, Eric en Yvan, de oprichters van Evaneos, ons tot u richten. Gezien de recente gebeurtenissen willen we beginnen met een steunbetuiging en we hopen dat we samen deze crisis zullen doorstaan. 


Sinds het begin van de epidemie staat uw gezondheid en veiligheid, evenals die van onze lokale partners, ons team en onze familie op de voorgrond. Daarom houden we de situatie van dag tot dag nauwlettend in de gaten en passen we de richtlijnen van de regering en het ministerie van Buitenlandse Zaken toe. We willen u ook informeren over de evolutie van de situatie en de mogelijkheid om uw reisplannen uit te voeren, vooral betreffende aankomende zomer.


Om zo proactief mogelijk te zijn, heeft Evaneos een toegewijd team samengesteld om reizigers die door de verschillende beperkingen worden getroffen bij te kunnen staan. Hieronder vindt u enkele antwoorden op veelgestelde vragen met betrekking tot de verschillende bestemmingen, de voorwaarden voor het uitstellen van reizen en de rol van onze lokale reisbureaus. 


Sinds januari werken we nauw samen met onze lokale partners. We adviseren hen één op één om hen zo goed mogelijk te kunnen helpen. Op deze manier proberen wij hen in staat te stellen de crisis, die hen enorm treft, onder de beste omstandigheden te doorstaan. Hun financiële gezondheid en het behouden van lokale banen is essentieel om ervoor te zorgen dat iedereen in de nabije toekomst onder de beste omstandigheden kan reizen.Mensen, verbinding en authenticiteit zijn kernwaarden van Evaneos, daar draagt u aan bij en daar zijn wij dankbaar voor. Ook in deze moeilijke tijd streven we ernaar om deze waarden hoog te houden. Dit is wat ons motiveert en wat ons de energie geeft om het avontuur voort te zetten. Elke dag staan ​​wij aan uw zijde om u te ondersteunen, maar ook om u verder te laten dromen, om uw nieuwsgierigheid en uw verlangen om de wereld te ontdekken vorm te kunnen geven. We hopen met heel ons hart dat we samen binnenkort weer prachtige reizen kunnen realiseren. Tot die tijd, zorg goed voor uzelf en uw geliefden. 


Met vriendelijke groet,


Eric en Yvan, en het hele Evaneos-team




Uw vragen, onze antwoorden


Kan mijn Evaneos-reis deze zomer plaatsvinden?

Na de laatste aankondigingen van de regering, die voornemens is internationale reizen de hele zomer ernstig te beperken, is het helaas onwaarschijnlijk dat de geplande reizen zullen kunnen plaatsvinden. Daarom hebben we, in samenspraak met de meeste van onze lokale reisbureaus, besloten om voor vertrekken tot 31 augustus 2020 u de mogelijkheid te bieden om uw reis uit te stellen. Dit gebeurt door middel van een voucher die geldig is tot eind 2021. De vouchers worden aangemaakt en uitgegeven door de lokale reisbureaus. Mocht u uiteindelijk geen gebruik maken van uw reisvoucher, dan wordt de waarde van de voucher uiteraard aan u terugbetaald. Voor meer informatie met betrekking tot de voorwaarden van de voucher, kunt u terecht bij uw lokale reisagent.


Tot wanneer kan ik besluiten mijn Evaneos-reis uit te stellen?

Als u wilt wachten om de ontwikkeling van de situatie te volgen, vooral voor reizen binnen Europa, is dit natuurlijk mogelijk. We raden u echter ten zeerste aan om uw beslissing ten minste 45 dagen voor vertrek te maken. Hoe eerder het lokale reisbureau op de hoogte is van uw beslissing, des te minder zij te maken zullen krijgen met annuleringskosten van geboekte gidsen, hotels, chauffeurs, etc. Om deze kosten te helpen vermijden, vragen wij u daarom om uw medewerking en begrip.


Heeft u informatie over de geplande reizen na deze zomer?

Gezien de zeer veranderlijke aard van de situatie en de verschillende mogelijke regelgeving, afhankelijk van het land van bestemming, volgen we de dagelijkse ontwikkelingen op de voet zodat we u zo goed en snel mogelijk kunnen informeren. Indien uw vertrek nadert, raden we u aan om contact op te nemen met uw lokale reisbureau zodat zij u kunnen informeren over de meest actuele stand van zaken. Ook raden we u aan om regelmatig de informatiesites met het reisadvies van de overheid te raadplegen.


Kan ik mijn voucher gebruiken bij een ander lokaal bureau of voor een andere bestemming dan oorspronkelijk gepland?

Evaneos is een platform dat reizigers direct verbindt met lokale reisbureaus. U boekt uw reis direct bij het lokale reisbureau en daarom blijft de voucher aan hetzelfde reisbureau verbonden. U kunt uw voucher dus niet gebruiken bij een ander lokaal reisbureau. En tenzij het reisbureau meerdere bestemmingen aanbiedt, kan uw voucher niet voor een andere bestemming worden gebruikt.


In welke valuta krijg ik mijn voucher?

We raden de lokale reisbureaus aan om uw voucher in dezelfde valuta uit te geven als de valuta die voor uw betaling is gebruikt. Onze klantenservice staat tot uw beschikking als er zich een probleem voordoet of voor meer informatie over de opvolging van uw dossier.


Kan ik details krijgen over mijn afgesloten Chapka-verzekering voor mijn Evaneos-reis?

EuropAssistance en Chapka zijn partners van Evaneos. Reizigers van Evaneos kunnen via ons platform of rechtstreeks op de Chapka-site een EuropAssistance-verzekeringscontract met Chapka afsluiten. Voor vragen over uw verzekering kunt u direct bij Chapka terecht. Evaneos heeft geen toegang tot uw dossier bij Chapka, maar indien nodig staat ons team tot uw beschikking om u te helpen bij het opvolgen van uw dossier bij Chapka.


Ik heb mijn internationale vlucht onafhankelijk van Evaneos geboekt, wat moet ik doen?

Als u een internationale vlucht bij een ander reisbureau of een luchtvaartmaatschappij heeft geboekt, raden wij u aan om contact met hen op te nemen om te vragen naar de mogelijkheden.


Ik heb mijn internationale vlucht geboekt bij OptionWay, wat moet ik doen?

OptionWay is partner van Evaneos, maar wij kunnen uw dossier bij hen niet inzien. We raden u daarom aan rechtstreeks contact op te nemen met OptionWay voor meer informatie. Zoals alle andere luchtvaartmaatschappijen behandelt OptionWay eerst de dossiers met dichtstbijzijnde vertrekdatum. Vanwege de grote hoeveelheid verzoeken kan hun reactietijd worden beïnvloed.



Meer informatie


Betreffende uw Evaneos-reis:

Voor aanvullende vragen over uw Evaneos-reis, kunt u onze Veelgestelde Vragen raadplegen.



Betreffende gezondheid:

Voor vragen over Covid-19, raadpleeg de website van de Rijksoverheid.



Betreffende een specifieke bestemming:

Raadpleeg de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken om de situatie per land in realtime te volgen.


Het Evaneos-team en onze lokale reisbureaus tot uw beschikking om al uw overige vragen te beantwoorden.